fredag 26 juli 2013

Vecka 32 & hallon!

Vecka 32.

Hej!

Här kommer igen en bild på magen. Hoppas ni inte tröttnar på att se bilder på bulan. Inser att det bara är två månader kvar till beräknat datum och jag känner mig redo för att "bygga bo". Gör listor på vad som skall inhandlas och göras före bebin föds.

Var igår till mödrarådgivningen och allt är bra, det är bara mitt hemoglobin som är lågt och som stiger i mycket långsam takt, trots järntabletter. Och sedan har vi det där med blodtrycket. Blodtrycket är lågt, igår var det 93/60 efter att jag gått i trappor, det är inget farligt men känner mig lite vimsig, eller rättare sagt lite mer vimsig än normalt :) Har fått order om att salta maten extra mycket och äta lakrits och salmiak så att blodtrycket skulle stiga lite i alla fall. Någon annan som haft samma dilemma?



Vi har turen att ha hallonbuskar som gränsar till tomten. Tilde har plockat och ätit av de saftiga och söta bären. Sommarlycka!

Nu skall det packas för snart åker Tilde och jag ut till skärgården. Mannen blir i stan och jobbar.

Ha det bra!

Kram, Sofia

2 kommentarer:

  1. Samma problem här, våde med blodtrycket o hemoglobinet. Inget hjälpte tyckte iaf jag fastän jag försökte äta massa persilja för hb ;)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Typiskt men intressant med kusiner som reagerar på samma sätt :) Har också provat med persilja men inte verkar det hjälpa det heller.

    Kram, Sofia

    SvaraRadera