måndag 16 augusti 2010

Högholmen & altanräcke

Lilla T på Högholmen. Kärran hon sitter i är en Graco Spree, och den är jag riktigt nöjd med. Den stora "förvaringskorgen" under sitsen är ett stort plus.


Hej på er!

Oj, vad tiden rinner iväg. Snart börjar lilla Tilde på dagis, bara en vecka kvar och så skall hon börja öva på att vara dagisbarn. Den 1.9 börjar jag jobba och då skall Tilde vara fulla dagar på dagis (hur skall jag klara mig utan henne?). Det kommer att bli tufft, men jag tror nog att vi skall klara det :)

Förra fredagen var vi på Högholmens zoo, och jag kan varmt rekommendera barnfamiljer att åka dit. Vi hade med oss lite picknick (som vi hann äta upp före vi ens kom in i djurparken :). På zoo området finns det bord och stolar utplacerade lite här och där. Vi var två timmar på Högholmen och det var riktigt passligt, vi hann titta på många djur och Tilde satt nätt i kärran hela tiden.

Idag har räcket på framterrassen blivit färdigt. Nu väntar jag bara att få måla det impregnerade virket vitt (men virket skall få torka och blir målat först i nästa år). Kommer ni ihåg hur vår terrass såg ut tidigare?

Så här! Livsfarligt för lilla Tilde, och jag har fått vakta henne som en lejonhona vaktar sina nyfödda ungar.


Och så här ser det ut nu. Ännu fattas det lite utsmyckningar på stolparna. Och med vit färg blir allt så mycket finare.


Här kan ni också se stenmuren som vi gjorde tidigare i sommar. Den nybyggda trappan ser ni till höger på bilden - den skall också få ett räcke innan hösten är här.


Ha det så bra, kära ni! Nu blir det nybakat bröd med smör och ett glas mjölk :)

Love, Sofia

4 kommentarer:

  1. Jätte fint!

    Vad roligt och vad duktiga ni är :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev snyggt!
    Sköt om er!
    Kram från Syrran & co

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Väntar så på att få måla allt vitt:) Men jag måste ha tålamod tålamod, först i nästa vår får det målas.

    Kram, Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilket snyggt altanräcke!!! Blev sugen på att ha ett sådant till vår altan! Hur byggde ni det? Mvh Peter

    SvaraRadera