måndag 9 augusti 2010

Sensommar med kräftor och svensk damtidning!

Dukat för kräftkalas i glasverandan hos mina föräldrar ute i skärgården.


Bordet är dukat med blåvitt porslin, klara glas på fot och några blågröna kivi ljuslyktor. Ganska enkelt men festligt, tycker jag. Till kräftor tycker jag att det är gott med iskall snaps och lite vittvin :)


Hej!

Nu är vi inne i augusti och sensommaren är här. Ser fram emot svalare dagar och mysiga kvällar och lugnet som sensommaren för med sig.

På veckoslutet hade vi kräftpremiär. Äter helst mina kräftor på rostat bröd med smör, salladsblad, dill, majonnäs och lite citron. Mmmmm....För mig duger djupfrysta kräftor riktigt bra, inte är de lika goda som färska inhemska, men djupfrysta kräftor duger bra en helt vanlig fredagskväll i augusti.

Idag har jag varit och hälsat på min rara mormor. Fick en hög med svensk damtidning av henne som jag snart skall börja bläddra i. Skall bli riktigt roligt att läsa om de europeiska kungafamiljerna och den svenska societeten :)

Ha det så bra!

Kram, Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar