torsdag 2 december 2010

Biscotti & hallontryffel


Hej på er!

Idag har jag haft en ledig förmiddag. Skönt! Tilde är på dagis och jag skall vara först kl.13 på jobbet. Bestämde mig på förhand att inte ägna hela förmiddagen till att städa och plocka undan utan i stället göra någonting som jag tycker riktigt mycket om att göra, nämligen att baka. Det blev biscotti med kardemumma och mandel och sedan en sats med hallontryffel. Recepten tog jag från senaste Maalaisunelma, om ni vill ha recepten så maila mig på lillatildeshem@gmail.com


Biscotti....mmmmm....knapriga skorpor som är goda att doppa i kaffet eller kanske till och med i dessertvinet :)



Hallontryffel i små söta formar dekorerade med riven choklad och silverkulor.

Nästa vecka skall det bakas lussekatter (och det blir garanterat gott:), måste komma ihåg att köpa saffran från butiken.

Ha det så bra bästa bloggisar!

Kram, Sofia

2 kommentarer:

  1. Nam!
    (Själv försöker jag febrilt få fram sockerbagaren i mig.... jag är nog mera en matmor ;) - fast idag har jag utlokaliserat även matlagandet till barnen, de lagar potatis o fisk till middag som bäst i köket)

    Krameli kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det är duktigt att barnen lagar mat, så skall vi också ha det sen när Tilde blir lite större :) Hos mig bor det en riktig sockerbagare, borde plocka fram matmorssan lite oftare för man kan inte leva på tryffel och skorpor varje dag :)

    Kram, Sofia

    SvaraRadera