lördag 11 december 2010

Julevangeliet & Skärgårdsjul!



Hej på er!

Här hemma hos oss står julevangeliet inramat i en en enkel svart ram och lutar mot spegeln på det vita gamla skåpet. Skönt att ha någonting som påminner om varför vi egentligen firar jul. Pappret med julevangelietexten har jag köpt i Våga butiken. Men har man inte vägarna förbi Våga så kan man ju själv skriva ner julevangeliet på en A4 och printta ut det och sedan sätta det i en vacker ram. Lätt som en plätt! Skulle vilja ha en julkrubba, så nu tänkte jag vända mig mot er bästa bloggisar och fråga er om ni kanske vet var jag kan hitta en fin julkrubba?

Imorgon hade jag tänkt åka till Pellinge som ligger ute i Borgå skärgård för att besöka yrkesfiskarna Johanna och Jörgen Kellgren, som säljer godaste fisken ever! Imorgon (söndag) har de hemförsäljning mellan 10 och 14. Vill ni ha riktigt god fisk till jul, kan ni beställa fisken av Johanna och Jörgen, kontaktuppgifterna hittar ni här! Sedan hade jag också tänkt besöka Sundö gård och få härlig julstämning, men nu är både jag och Tilde riktigt förkylda så vi får se om vi alls kommer iväg. Om du är intresserad av evenemanget så kan du läsa mer om det här.

Ha det så bra!

Kram, Sofia

2 kommentarer:

  1. Tips:julkrubba för de minsta som tål lek (inte sådan prydnads alltså)... från Presentskåpet! http://www.presentskapet.n.nu/

    SvaraRadera
  2. Tack, Nette för tipset. Skall kolla in krubban!

    SvaraRadera