onsdag 12 januari 2011

Flickrum & Inlåst på vessan!


Hej på er!

Idag visar jag två fina inspirationsbilder på flickrum. Kollar man noga så märker man att det är samma säng på båda bilderna. Jag får lite "prinsessan på ärten" fiilis av de här bilderna, gillar väggbilden på första bilden, färgerna och kojan under sängen på sista bilden. Bilderna kommer från car.

Trodde att Tildes och min dag skulle börja lugnt och skönt men där hade jag fel. Det blev precis tvärtom. Snabb som hon är sprang Tilde in på vessan, medan jag bäddade sängen, och låste dörren efter sig för att sedan inte få upp den. Det blev gallskrik! Jag försökte få upp låset från utsidan, provade med sax, skruvmejslar, knivar allt men ingenting passade. Började få panik. Flickan fortsätter att skrika. Ringde sedan till min man. Tack och lov kunde han hjälpa mig per telefon. Jag hittade en "udda sked" som passade hålet och sedan märkte jag att jag hela tiden försökt öppna låset åt fel håll. Fick upp dörren och vid det laget (10 min. var hon inlåst) hade Tilde slutat skrika och märkt att det är ju ett ypperligt tillfälle att undersöka mammas make-up väska lite närmare, så när jag öppnade dörren skulle hon just sätta fingret i min fina Dior ögonskugga. Vi var nog båda så lättade att få upp dörren att det sedan blev ett långt kramkalas. Efter den här händelsen förvarar jag den "udda skeden" på ett säkert ställe. För nästa gång hon låser in sig på vessan tänker jag öppna dörren med stadig hand utan större problem.

Ha det så bra bloggisar!

Kram, Sofia

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det låter bekant, tycker mig minnas att du också ha sysslat med sånt när du var mindre...
    Tur att allt löste sig!
    Kram från Pellingeborna

    SvaraRadera
  2. Hahhahahaaa, det var precis vad mamma också sa när jag berättade att Tilde låst in sig på vessan. Nu är det ingen fara när jag vet hur jag får upp dörren :)

    Kramisar till er alla!

    SvaraRadera