tisdag 4 januari 2011

Love Hope Faith & Nappar

Hej på er!

Tänk, nu har vi januari här! Välkommen kalla vintermånad med längre och ljusare dagar! Idag visar jag bilder på mitt halsband i silver som jag fick i julklapp. Kedjan består av pyttesmå bollar på rad och i kedjan hänger en rund bricka med orden Hope Faith Love. Älskar smycket, det ger mig kraft!



Tro Hopp Kärlek!


Här kan ni också se min pulsvärmare (heter det så?) i ylle, som min snälla mamma stickat åt mig. Använder pulsvärmarna nästan dygnet runt nu när det är så kallt. Idag drog jag på dem på mina läderhandskar och det värmde nog så skönt. Så ett litet tips till er som fryser om händerna, sätt först på er handskarna och sedan ett par pulsvärmare i ylle!

Igår skickade vi Tildes nappar till Tomtebobarnen. Efter en kort diskussion med Tilde tyckte hon att det var en god idé att ge bort sina nappar. Efter den diskussionen har hon inte nämnt ordet tutt (som vi kallar nappen). Hon har somnat som vanligt med sovit lite oroligare på natten. Man skulle väl tro att den svåraste "napp-saknaden" är förbi, eller hur?

Ha det så bra!

Kram, Sofia

3 kommentarer:

  1. Jag tror att det är över då, för om hon var överens om tutt-grejen och sedan inte har nämnt den så har hon nog godkänt faktumet att hon inte behöver dem mera. Det gick lika för F i tiderna, han insåg att hans nyfödda kusin behövde dem bättre och det gick så enkelt att det kändes helt knäppt. Så vi säger grattis lilla tuttfria T!

    SvaraRadera
  2. Hej Nette och tack för din kommentar!

    Trodde att det skulle bli jättesvårt för T att lämna tutten, men hittills har det gått så bra att det verkligen känns helt knäppt, så tuttfria Tilde tackar för grattisarna :)

    Visst är det otroligt att man kan komma överens och "diskutera" saker med en nästan två-åring. Till nästa blir det pott-träning för Tilde, men inte nu direkt. En sak i sänder.

    Kram, Sofia

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Ja, pott-grejen har vi dock inte lyckats lika enkelt med.. men han är ju kille.. suck. Men ja, alltså först nu som tre-åring blev han sen torr på riktigt och ännu ber han en blöja när han ska bajsa.. går in på toan och bestyr sig och kommer ut och säger att han är klar.. suuuck. Men en liten bit i taget. Men det var så nära så nära när han var två år, men sedan hände något och så låste det sig helt och blev någo TABU det där med pottan för honom. Så ja, låt det gå naturligt och inte pressa för mycket, för det kan bli lås då. Liten varning bara av en som trodde att alla barn "måste" vara blöjfria då de fyller två. Hel galen var jag ju.

    SvaraRadera