fredag 29 oktober 2010

Armbandet!


Hej på er!

Idag är det fredag. Skall bli riktigt skönt med veckoslut, eller hur?

Idag visar jag en bild på ett guldarmband som jag nu är lycklig ägare av. Fick armbandet då jag fyllde 30 av min mor som hade fått armbandet av sin mor då hon fyllde 20 och som min mormor hade fått till gåva då hon fyllde 40 år. Det känns alldeles speciellt att få bära det här vackra armbandet och dessutom har det ett otroligt vackert ljud när amuletterna (eller vad de nu heter) dinglar och rör sig. Är så glad över att just jag fick armbandet! Tack kära mor för det!

Nu skall vi fira fredagskväll med hemlagad pizza och till efterrätt blir det jordgubbar och en dipp som är gjord på smetana och farinsocker (en del smetana och en del farinsocker) och så rör man bara ihop det. Så gott och så lätt!

Kram på er!

Sofia

2 kommentarer:

  1. Vet du jag har ett berlockarmband jag med.. där får jag en amulett nu och då till olika speciella tillfällen, som när barnen fötts och så fick jag till konfirmationen etc. Du ska nu bara be att dina nära och kära minns ditt armband i såna där speciella tillfällen, så får du ditt livs fina minnen på ditt armband att föra vidare sen åt lilla T!

    SvaraRadera
  2. Hej Nette!

    Så roligt att du också har ett berlockarmband. Det är väldigt skojigt med berlockerna som påminner om viktiga händelser i livet. Tilde skall få mitt armband, det blir kanske till hennes 30 - års dag :)

    Ha det bäst!

    Kram, Sofia

    SvaraRadera