torsdag 21 oktober 2010

Pasteller & Rutor & hjärtan &......Tomtar!

Hih, den här komiska texten passar så bra in på mig :) Tur att min man inte har någonting emot att ta ut hunden på kvällen och dessutom lagar han världens godaste kvällssmörgåsar också :)


Hej bästa bloggisar!

Ni tror säkert att jag blivit tokig för nu kommer nämligen första jultanken (men inte den sista :). Jag funderar nämligen på att sy en julkalender åt lilla Tilde! Det skall vara en kalender med fyra luckor eller rättare sagt fyra fickor där det finns plats för ett litet paket. Hittade härlig inspiration på danska Mailegs hemsida. Kolla in de här julkalendrarna:





Har inte riktigt klart ännu hur julkalendern skall se ut men färgerna skall vara milda pasteller med lite inslag av rött, det skall vara rutor, hjärtan, söta tomtar och skridskor. Nu är det bara att börja rota bland alla tygerna och börja sy! Skojigt med lite pyssel!

Ha en bra dag!

Kramar, Sofia

2 kommentarer:

  1. Hej, hej! Skojigt javisst. Det är väl så dags att börja om man ska hinna få nåt gjort. Här studeras Allers julmagasin för fullt, återstår att se om det stannar vid läsning (får julfiilis av bara det också) eller om jag skrider till verket.

    Ha så trevliga pysselstunder i väntan på julen!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Julmagasin är otroligt inspirerande och visst får man julfiilis genom att läsa reportagen och titta på bilderna!

    Sköt om er!

    Kram, Sofia

    SvaraRadera