söndag 12 juni 2011

Belgien!

Hej på er!

Nu har vi kommit hem efter en minisemester i Belgien. Var några dagar i en stad som heter Gent och så var vi en dag i Bryssel. Den här gången var inte Tilde med på resan, hon fick i stället vara hos mommo och mofa.


Längs med shoppinggatorna stod det stora höga krukor med hortensior utanför butikerna.


I Gent fanns det massor med personliga och udda hus. I det här huset finns Laura Ashley butiken och den är i tre plan.


Paus. Trötta fötter vilar vid hotellpoolen. Innan resan hade jag tänkt att jag skulle börja dagen med ett morgondopp, men nej, vädret var kallt och det var bra om jag vågade doppa stortån.


Sen blev det en drink på något trevligt ställe. Margarita är ju bara så gott, hör till mina favoriter.

I Gent flyter floden fram.


Stan var fullspäckad med mysiga restauranger, och många restauranger hade verkligen satsa på inredningen.


Ja, det fanns ju lite tid för shopping. Köpte bland annat de här fjäder-örhängena som jag kommer använda flitigt i sommar.


...och den här lilla skylten tycker jag att är så prima :)


Den lilla kissande killen i Bryssel var klädd i röd-vit outfit på lördagen då vi var där. För övrigt blev jag inte så imponerad av staden Bryssel. Hade förväntat mig lite mer, men så kan det vara ibland.


Men nu fortsätter vardagen som vanligt här. Med mycket fart och med en utvilad mamma med ork och tålamod som aldrig förr.

Ha det så bra! Sköt om er och ta en paus!

Kram, Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar