lördag 4 september 2010

Dörrkrans och lördagsjobb!


Hej Lördag!

Skulle vilja ha en ny krans till dörren. Har bestämt mig för att inte köpa en ny utan i stället försöka fixa något av den gamla kransen (som jag fyndade för tre euro på loppis). Med lite vackert band, hjärtan och pärlor brukar det nog bli bra :)

Idag skall jag på jobb till klockan fyra, känns konstigt. Vi har en sån där "pusseldag" där mannen och jag fått pussla ihop våra tider för att få allt att gå ihop. Han är nämligen också på jobb, och måste vara hemma till klockan halv fyra för då måste jag i min tur åka på jobb. Allt går bra bara tiderna håller.

När jag kommer hem i kväll tänker sitta en stund bredvid lilla Tildes säng och se när hon sussar gott och efter det tänker jag krypa upp i soffan, se på film och äta en massa lösgodis! Det är min plan.

Ha en skön helg!

Kram, Sofia

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Måtte bare inn og kikke da jeg så en blogg som het Tildes hjem :) Jeg har også en datter som heter det - bare med Th... Et nokså uvanlig navn i Norge, er det mye brukt i Finland?

    Fin blogg du har! Hit kommer jeg nok igjen ;)

    Ønsker deg og Tilde en fin uke!

    Linnette :)

    PS: Jeg har ikke navn og bilder av jentene mine på bloggen, siden de er så store at vi prøver å lære dem å være forsiktig med hva de selv legger ut på nett ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Linnette!

    Tilde är inte heller ett vanligt flicknamn i Finland. Vi känner till exempel ingen annan som heter Tilde. Roligt att du gillar bloggen, välkommen åter!

    Sofia

    SvaraRadera