fredag 24 september 2010

Plommonsylt & hemmakväll

Tilde i skönaste jackan. Skulle vilja ha en likadan åt mig själv :)


Hej bloggisar!

Idag har jag varit ledig från jobbet. Skönt! Har varit och hälsat på min goda vän och hennes dotter. Fick en stor skål med plommon med mig hem, och gissa vad jag sysslar med just nu? Jo, jag kokar plommonsylt! Sylten puttrar lugnt i kastrullen och det doftar riktigt hemtrevligt här i köket. Hoppas att det blir god sylt som vi under vintern kan sätta i kvällsgröten och vem vet, kanske vi kan baka julstjärnor med hemgjord plommonsylt i år! Hoppas!

Min man är på arbetsresa så jag firar veckoslut med lilla T och hunden. Har hyrt en glammig romantisk komedi som jag tänkt titta på ikväll. Men först blir det ansiktsvård med peeling och mask och sedan gott te och smörgås. Hoppas på en lugn natt med sovande hund och barn :)

Ha det så bra och jag önskar er ett riktigt skönt veckoslut, bästa bloggisar!

Kram, Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar