måndag 28 juni 2010

Jordgubbar på stranden!

Hej på er!

Hoppas ni haft en skön midsommar! Det hade vi i alla fall. Vi har ätit mycket mat och mycket god mat, träffat släkt och vänner, badat bastu och vakat lite för länge. Gud så trött jag kan bli av att vaka. Hade tänkt bjuda på bilder från vårt midsommarfirande men jag har problem med att ladda ner bilder, så tyvärr blir det inga midsommarbilder här idag. I stället blir det två bilder från idag, då vi var på stranden.


Efter några dagar i skärgården är vi nu tillbaka i stan och jobbet med gårdsarbetet fortsätter. Vi håller på att gjuta runda trampstenar och har placerat ut några idag. Det skall bli cirka 20 stycken till och lovar sätta in bilder på stenarna när det är färdigt. Det har varit så vackert och soligt väder idag så vi bestämde oss för att åka till stranden. Oj, så varmt och skönt det var och Tilde trivdes riktigt bra i sanden! Tildes pappa var också med så jag fick ta mig simtur i vattnet. I like!


Till mellanmål blev det färska inhemska jordgubbar som vi åt på stranden. Härligt! Jorgubbarna var såååå goda! Det här är sommar för mig!

Imorgon skall jag till frissan. Jipppiii! Skall få håret klippt och tonat i en glansig färg. Har nu ljusa slingor i hela håret men håret känns torrt och stripigt. Icke kul, men imorgon efter besöket hos frissan så tror att det kommer att kännas mycket bättre.

Nu skall jag gå ut och sätta mig på terrassen tillsammans med min man och dricka ett glas rött och njuta av den varma och ljusa sommarkvällen!

Kram, Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar