tisdag 15 juni 2010

Lycklig och brudbukett

Idag känner jag mig lyckligt lottad. Har varit och hälsat på min gamla goda vän med familj och vi hade det så roligt. Tack C för idag, det var så roligt att få vara hemma hos er. Blev bjuden på en härlig lunch och på den godaste kaka man kan tänka sig. Kolla bara så fin halloncheesecaken med lemoncurd är. Dessutom kommer min man hem idag efter en arbetsresa i Köpenhamn, undrar vad han har med sig i "flygfältspaketen" :) Så, ja, jag känner mig lycklig över att ha goda vänner och för att vi får hem Tildes pappa idag. Jippiii!!!!


När jag var ute med Tilde och hunden Alfons idag plockade vi en bukett med blåklockor, som det finns massor av här vid oss, och då började jag fundera på kronprinsessan Victoria och Daniel som gifter sig på lördag.


Bild från Svensk damtidning.

Hurudan brudbukett kommer Victoria månne att ha? Blir det kanske liljekonvaljer som prinsessan Lilian, eller doftrosor som Kronprinsessan Mary eller som kronprinsessan Maxima med både vita rosor och liljekonvaljer. Tror själv att buketten kommer att vara ganska enkel, rund och med vita blommor. Tror att det kommer att ingå pioner och liljekonvaljer, men det är bara en gissning. Vad gissar ni på?

Ha en god fortsättning på tisdagen!

Kram, Sofia

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte varför jag alltid har haft för mig att vita liljor är en sorgeblomma. Tycks verkligen finnas i många kungliga brudbuketter.. Får ändra på den uppfattningen i mitt huvud, för kungligheterna vet ju bäst om sånt!

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på liljekonvaljer! Vilket diadem gissar ni på? Tycker att kamédiademet o prinsessan Sibyllas didadem är finast! Tror att hon kommer att ha både klänningen o håret klassiskt, men ganska tråkigt, men hoppas jag har fel... Jag är ensam hemma med flickorna på lördagen så jag kommer inte att kunna titta i lugn o ro på tv, äh, man borde fixa barnbakt, det gör man ju då man ska gå på bröllop!!!

    SvaraRadera
  3. Hihi, visst vet kungligheterna bäst! Tycker speciellt mycket om Kronprinsessan Marys bukett. Har för mig att den vita liljan tidigare användes mycket på begravningar och i sorgebuketter. Det är ganska roligt hur man förknippar vissa händelser och traditioner med vissa blommor.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Cecilia, Självklart att du ska fixa barnvakt och en liten flaska bubbel till Victoria och Daniels bröllop:) Har inte riktigt koll på diademen, får kolla upp det. Hon kommer att vara en riktigt klassisk brud tror jag med, skulle vara roligt med någon spännande detalj som svarta eller röda skor...hur blir det månne med slöjan då? Hör det månne till att Kronprinsessor bär slöja på bröllopsdagen?

    Kram

    SvaraRadera