fredag 25 februari 2011

Ladurée - en liten bit av Paris!

Hej på er!

Nu har vi kommit hem från vår lilla semester i Paris. Paris är en härlig stad som jag kommer att längta till många gånger och som jag hoppas kunna åka till snart igen. Idag blir det bara ett kort inlägg och bild på några sneda och kantstötta macaroons som smakar himmelskt, de är så ljuvligt goda när de smälter i munnen. Ladurée (som säljer bakverken) är ett gammalt bageri som finns bland annat på Champs-Elysée. Så ett tips till er som åker till Paris, gå in på Ladurée och köp hem macaroons, för mig känns det som om jag fick med mig en liten bit av Paris :)

Nu skall här tvättas byk och lagas middag. Idag blir det lammfileér med gröna bönor och ris.

Kram på er!

Sofia

2 kommentarer:

  1. Hej, väntar här ivrigt på lite våriga parisbilder...? Ska dit lite senare i vår vi också och hälsa på vänner bl.a.

    Ifall du blev förtjust i makroner och vill ha dem lite närmare ifrån så hör av dej. Ska ge dej en (fransk) kontakt i H:fors/Esbo som gör perfekt äkta vara. Eller baka själv du som har talang för sånt! :)

    Bonne soirée!

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, har varit lite långsam med att sätta in bilderna från resan men idag kommer det några ska du se.

    Makronerna är supergoda, skicka gärna kontaktuppgifterna till makronbagaren! Skall nog prova baka egna också, har sett att Leila Lindholm har ett bra recept på dem.

    Roligt att ni ska åka en sväng till Paris. Våren i Paris är säkert ett av det vackraste som finns.

    Kram, Sofia

    SvaraRadera