måndag 28 februari 2011

Paris, del 2!

Hej på er!

Imorgon har vi vårmånaden Mars här! Jee, dagarna blir ljusare och varmare och snön börjar förhoppningsvis snart att smälta. Väntar så på att få se små krokusar, scillor och tulpaner titta fram. Sätter idag ännu in några bilder från resan, här kommer de:


Här promenerar vi i Tuilerierna, ett stort grönområde vid Louvren. I den här parken sägs också Frankrikes drottning Marie Antoinette och Axel von Fersen upplevt en passionerad kärlekshistoria. Spännande.


Jaha, och vad är det här då? Jo, det var så att jag hade glömt mina hårvårdsprodukter hemma så jag passade på att gå till närmaste Coiffure där jag lät frisören tvätta och vårda håret (fuktgivande mask), göra en huvudmassage och till sist föna och forma håret. Skönt som bara den!


Sista dagen åkte vi till slottet Versailles. Här Tilde och pappa T i den extravaganta spegelsalen.


Lunch på slottet. Maten var extra god och riktigt prisvärd tycker jag. I väntan på maten får mamma trolla fram spännande underhållning från väskan :)


Här syns en liten bit av slottsträdgården. Vi hyrde en elbil och körde runt i den stora trädgården. Kan varmt rekommendera elbilen om fötterna är sjuka eller om ni reser med barn.


Ett "litet" slott i trädgården.


Versailles. Visst är det spännnande med slott där kungligheterna bott och levt sina liv.

Ok, nu tror jag att det räcker med Paris bilder för den här gången. Skall försöka fixa en fotobok av alla bilderna jag tog på resan, för det är roligt att ha som minne.

God natt på er!

Kram, Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar