tisdag 18 maj 2010

Häggen blommar!

Hej bästa bloggisar!

Idag har vi haft en fin dag. Vi har varit på sushi-lunch hos goda vänner och på namnsdagskaffe hos lilla Tildes kusiner. Jätteskoj!

Blev så glad idag när jag märkte att häggen börjat blomma. Plockade några kvistar och satte dem i en kanna på trappan. Tycker att blommorna är så vackra och dessutom doftar de så gott! Hortensian har också fått flytta ut på trappan. Har planterat den i en korg som jag köpt på Plantagen.

Vit hortensia i korg vid dörren.


Häggen i kanna på trappan. Älskar vita blommor, som ni kan se :)

Nu ska jag gå och titta på lilla Tilde när hon sover, för det finns väl inget vackrare än ett barn som sover lugnt och sött.

Sköt om er!

Kram, Sofia

2 kommentarer:

  1. Vad vackert du har vid din trappa!
    Förstår inte hur du har tid o ork att göra så fint. Man blir glad (o lite avundsjuk) att se dina fina bilder! Kram!

    SvaraRadera
  2. Nätt, nätt med vita blommor :) Häggen är inte min bästa vän denhär tiden på året dock. Men såhär på bild beundrar jag den gärna. Och grannens tycks också vara på bra avstånd så det blir inga nysningar av den heller.

    Ni har förresten väldigt fin färg på huset (om jag inte sagt det ren). Om vi nån gång bygger nytt i trä så ska jag fråga färgkoden av dej...

    SvaraRadera