torsdag 25 mars 2010

Tilde 1 år!






Hej!

Det var för precis ett år sedan Tilde bestämde sig för att komma till världen. Jag och Tildes pappa kände oss så lyckliga att få hålla i vårt nyfödda barn. Jag kommer ihåg att jag kunde titta på henne i timtal och undra hur hon kan vara så söt och god och hur hon kan dofta så gott...det var den finaste upplevelsen i mitt liv! Så för ett år sedan fick vi en dotter och dottern fick en mamma och en pappa!

Idag blev Tilde väckt (nej det stämmer inte) till vacker sång (stämmer inte heller :)). Hon fick öppna sina paket i sängen och vi hade det riktigt mysigt. Hade kvällen innan gjort brickan färdig med lilla flaggstången med flaggan i topp, två paket och en blomma i vas. Paketen var intressanta men flaggstången och blomman tog nog priset!

Vi har haft lite gäster på kaffe och kaka nu på förmiddagen. En hel del barn och mammor som kommit för att gratulera lilla Tilde på födelsedagen! Roligt att ni kom och Tilde tackar för de fina presenterna!

Nu säger jag tack och hej, ska ta en stor kopp kaffe och sätta mig ute på trappan i solskenet!

Kram, Sofia

4 kommentarer:

  1. Alltså härliga bilder. Super fina. Grattis till mamman o pappan också! Kunde inte låta bli att bli lite rörd och fälla en tår (gravid hormoner) när du skrev om hur gott hon doftade, minnen från egen första dag som mamma kom tillbaka. Fina bakelser.. nam..

    SvaraRadera
  2. Ojoj, den ljuvliga ettåringen! Och tack till er som hämtat henne till världen :)

    (Får man fråga vilken bokstav prylen som låg i det fyrkantigare paketet börjar och slutar på... det ser "skrämmande" lika ut till formen som det vi har här och vänta på söndagens kalas...)

    SvaraRadera
  3. Nette, det är så roligt att du tycker om bilderna. Gravid hormonerna gör mycket och jag tror att känslan som man känner när man får sitt nyfödda barn finns där för alltid. Den är bara så fin!

    Milla, i paketet fanns en leksak från B--O, det är en T-X :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. hejsan! kul att du hittade till mig! så mycket fint här hos dig oxå!! stort grattis till den lilla sötingen!! ett år är stooort!!
    kram nettan

    SvaraRadera