tisdag 2 mars 2010

Tisdag




Hej alla fina!

Vaknade idag till att en liten, varm och len hand smekte min kind. Det var lilla Tilde som vaknat före mamma och bestämt sig föra att väcka mig på bästa möjliga sätt. Tomas hade dukat fram morgonmålet och kokat kaffe så det var bara för oss att sätta oss till färdigt dukat bord. Lyxigt och så skönt att börja dagen på det viset. I like!

Sätter in några bilder från morgonens frukost. Tycker om att duka fint med blommor och levande ljus, men idag ligger ju inte jag bakom dukningen utan min man :) Det gräddvita porslinet heter Vekki och kommer från Pentik! Porslinet är så där vardags snyggt och det gillar jag massor!

Idag kommer del fyra av den tokroliga svenska serien Solsidan. Serien visas på FST5 idag klockan 21.30. Rekommenderar serien varmt för det här är kul!

Ha det bra!

Kramar, Sofia

2 kommentarer:

  1. Jasså ni har sådär fin tisdagsfrukost. Skulle duga här också, jo tack.

    Sprider själv också det glada budskapet om Solsidan. Härligt underhållande, att skratta är hälsosamt! Det bästa med serien är ju att man ibland känner igen sej...hehe.

    SvaraRadera
  2. Christa, jo vi har aaallltttiiidd så här fin frukost :) Nej, men det är ju så att det är roligt med en söndagsfrukost ibland på en på tisdag.

    Solsidan är toppen! Och skrattar gör jag från första början till slut. Går redan och väntar på nästa avsnitt, och så kan man ju kolla på de tidigare avsnitten på YouTube. Visst, kan man känna igen sig, men att lämna barnet på dagis i vattkoppor för att gå på Scuttermannrea, det gör bara Mickan (eller vad hon nu sen heter):)

    Ha det bra!
    Sofia

    SvaraRadera